top of page

Exeter



2015. augusztus 16-tól két hetet tölthettem nyelvtanulással és utazással az Erasmus+ ösztöndíjnak köszönhetően Angliában. A tanfolyam Exeterben, az INTERNATIONAL PROJECT CENTRE-ben volt, csoportvezetőnk Mr Kim Stephenson. A tanórák 9-től 13 óráig tartottak minden hétköznap, ha csoportmunka volt, akkor 15 óráig. Az utazásokat, városnézéseket Mr Roger Watson szervezte és vezette. Ez alatt az idő alatt vendéglátó családnál laktam, akik gondoskodtak a teljes ellátásomról.

A kurzusomon 12 fő vett részt, akik különböző nemzeteket képviseltek: spanyol, cseh, lengyel és magyar. A mi óráinkkal párhuzamosan több más tanári kurzus is futott. A kávé, tea szünetekben, a közös kirándulásokon a többi tanfolyam összes résztvevőjével találkozhattam, ezért lehetőségem nyílt még több ország képviselőjével megismerkedni, beszélgetni.

A nyelvi kurzus rendkívül hasznos, gyakorlati jellegű volt. A nyelvtani magyarázatok kisebb hangsúllyal szerepeltek, a hangsúly az aktív beszéden, szókincsbővítésen, páros és csoportfeladatokon volt. A második hét végére egyre könnyebben ment számomra az élő beszéd megértése.

Az iskola hétvégenként és hét közben is szervezett egy vagy félnapos kirándulásokat. Ezekből csak egy volt fakultatív, a többi a kurzus részét képezte. A nyelvtanuláson túl a történelem, a kultúra és a látványos tájak megismerése is a kurzus része volt. A következő helyekre juthattam el:Dartmoor National Park, WidecombeintheMoor – Devon,Topsham– Devon, Bath, Wells –Somerset, Sidmouth, Lyme Regis/HeritageCoast – Devon, Dorset, Tintagel, Boscastle–Cornwall.

Az iskola szervezésében egyik este celtic táncesten vettem részt, illetve szabadidőmben felkerestem Exeter több nevezetességét, köztük a Royal Albert MemorialMuseum-ot, és ellátogattam az angol riviéráraTorquai-ba is.

A fogadó családnál a legnagyobb élményt a közös vacsorák jelentették. A házigazdák minden este friss vacsorát főztek, és több órát beszélgettek velem esténként. Két alkalommal pedig megnéztem velük kedvenc főzőműsorukat a tv-ben. Nagyon nagy élményt jelentett számomra az utazás, mivel korábban nem jártam még az Egyesült Királyságnak ezen a területén, de sokat olvastam már a vidékről. Kedvenc íróim könyveiben, életrajzában is rendszeresen feltűnik Dél- illetve Nyugat Anglia, az itt élő emberek, és sajátos szokásaik. Óriási jutalomként éltem meg az utazást, és nagyon szerencsésnek éreztem magam, hogy ott lehettem.





RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
bottom of page