top of page

Oxford


A CLIL módszertani tanfolyami választásomat a szakmai megújulás igénye ösztönözte. Két tannyelvű osztályban tanítok már lassan két évtizede, most éreztem annak szükségét, hogy újabb módszereket is megismerjek, kipróbáljak a különböző tantárgyak tanítása kapcsán. A másik motiváló erő az volt, hogy külföldi kollégákat megismerve, kapcsolatokat kialakítva egy eTwinning projekthez partnereket találjak.

Silvia Baronio és Evangelina Meco Peinado kolléganőkkel fogunk egy projektet végig vinni „Tiddlers in Europe” címmel, melynek céljai, hogy tanítványainkat megismertessük más nemzetiségű gyerekekkel, akikkel angolul kell kapcsolatot tartaniuk, ezzel is erősítve motivációjukat. A projekt során megismerkednek egymással, bemutatják az iskolájukat, a várost, ahol laknak, megtanítják egymásnak egy-egy kedvenc játékukat, illetve ugyanazt a mesekönyvet elolvassák, feldolgozzák, megosztják élményeiket vele kapcsolatban.

2018. július 15-én utaztam a londoni Luton repülőtérre, ahonnan távolsági busszal érkeztem meg Oxfordba. A szállásom elfoglalása után a város felfedezésével töltöttem a délutánt. Hétfőn izgatottam vártam a találkozást a tanfolyam résztvevőivel és az oktatónkkal. A csoportunkban 10 hallgató (három argentin, egy brazil, három spanyol, egy kínai, egy olasz kolléga és én) volt. A tréner Emi Slater volt, aki nagyon lelkes és felkészült oktató. A tematika már az első napon módosult, mivel nemcsak CLIL módszertan, hanem általános módszertan is része lett a tanfolyamnak.

Az órák felépítésében az oktatónk nagyon rugalmas volt és mindig szem előtt tartotta az igényeinket. A rövid felvezetés után kiscsoportban, párban dolgoztuk fel az adott témát, ötleteltünk, megosztottuk tapasztalatainkat egymással, majd frontálisan a többiekkel is. Az új módszereket mindig mi magunk is kipróbálhattuk, kisdiákok lehetünk újra, majd más alternatív lehetőségeket is kerestünk a feladatokhoz, saját ízlésünkre, osztályainkra igazítottuk azokat. Az utolsó három napon az addig megismert új módszereket felhasználva mikrotanításokat terveztünk és tanítottunk le, amiről utána azonnali visszajelzéseket kaptunk társainktól és a trénerünktől egyaránt.

A tanfolyam mindennap fél kettőig tartott, melyet az iskola által szervezett programok követtek, hogy Oxfordot minél jobban megismerhessük. Így volt lehetőségem sok érdekes, híres látnivalót megtekinteni. A csoportunk nagyon összetartó csapattá formálódott szinte az első naptól kezdve, így természetes volt, hogy a délutánjainkat is együtt terveztük meg. A kötetlen programok során lehetőségünk volt személyesebben is megismerkedni egymással és az angol nyelv használata nem korlátozódott csak a tanfolyami időszakokra.

Összeségében fantasztikus két hetet töltöttem Oxfordban mind szakmailag, mind emberileg sokat kaptam. Az új módszerek friss lendületet adnak a további munkámhoz, az eTwinning projekt új lehetőséget nyit meg tanítványaim és saját magam számára is. Mivel az iskolában, alsó tagozatos tanítóként nem sok lehetőségem van az angol nyelvet használni a saját nyelvi szintemen, így a tanfolyam igazi felüdülés volt nyelvi szempontból is. Izgatottan várom a tanévkezdést, hogy az új feladatokkal mind tanítványaimat, mind kollégáimat megismertethessem.

RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
bottom of page