Alicante - Fejes Anikó

2022. július 10-16. között vettem rész első alkalommal Erasmus+ továbbképzésen, úticélom Alicante volt, ahol a tanórán alkalmazható digitális munkaformákkal ismerkedtem meg. Kurzusom pontos megnevezése „INNOVATIVE METHODOLOGIES AND ICT TOOLS IN THE CLASSROOM”.

Menetrendszerinti, közvetlen repülőjárattal érkeztem meg a spanyol tengerparti városba a tanfolyam kezdete előtt egy nappal. Kétcsillagos hotelben volt a szállásom, melynek elfoglalása után rövid sétákat tettem a környéken.

Vasárnap délután öt órakor egy közeli hotel különtermében volt a heti program részletes tájékoztatója. A vezető – Ángel Gallardo López - rendkívül kedvesen, jól érthetően beszélt angolul és minden részletre kiterjedő bevezető előadást tartott számunkra. Négy kurzust szerveztek ebben az időszakban (~ 35 fő), s nyolcan Magyarországról érkeztünk. Rajtunk kívül francia, német, lengyel, görög, román, portugál, olasz, horvát pedagógusok voltak.

A szervezők játékkal könnyítették meg az ismerkedést:

o körbejárva egymástól érdeklődtünk korábbi Erasmus-os tapasztalatairól (a neveket egy táblázatba rögzítettük)

o véletlenszerű csoportkialakítással ún. szabadtéri szabadulószobás játékkal bejártunk több nevezetességet a városban (a tervezett ~6 km helyett a csapatom ~9 km-t sétált :) )

Ez rendkívül szórakoztató játék volt, jól éreztem magam a társaimmal. (Szükséges volt a GPS Orienteering applikáció letöltése.)

Az első alkalommal minden résztvevő PPT-ben mutatta be iskoláját és városát, ahonnan érkezett. Ezt követően a Trello, a Genially, az Edpuzzle és a Google Site alkalmazásokról kaptunk tájékoztatót. María és segítője Lola vezette a kurzust, akik rendkívül jó érzékkel, tudatosan felépített, jól követhető, élvezetes, energiával és ötlettel teli előadásokat tartottak nekünk minden egyes nap. Folyamatosan segítettek bennünket, jelzéseinket figyelembe vették, felmerülő kérdéseinkre, esetleges bizonytalanságainkra mindig pozitívan reagáltak.

A második napra a kurzusvezetők 3-4 fős csoportokba rendeztek bennünket aszerint, hogy ki milyen iskolában tanít (alsó-felső-gimnázium).

Napindító vidám feladatokkal kezdtük a délelőttöket:

o körben álltunk és soroltuk egyesével a számokat, de a páros számoknál dobbantani kellett, a hárommal oszthatóknál tapsolni és az öttel oszthatóknál forogni,

o mint ahogy a pattogatott kukoricák úgy ugrottunk fel a helyünkről a „POP” szót kimondva, de figyelni kellett arra, hogy ne álljon fel egyszerre két ember, ha ez történt akkor mindketten visszaültek és próbálkozhattak tovább,

o három állítást mondtunk magunkról, de abból csak kettő lehetett igaz, s a társaknak a hamisra kellett rájönniük,

o pozitív és negatív élményeket fogalmaztunk meg a várossal, a kurzus-szervezéssel, a szabadidős programokkal kapcsolatban.

Megtanultam a www.edpuzzle.com alkalmazás használatát, ezenkívül a projekt alapú oktatásról kaptam részletes tájékoztatást és több kooperatív technikával is megismerkedtem.

Figyelmembe ajánlották a www.socrative.com és a http://rubistar.4teachers.org/index.php alkalmazásokat, melyek az alsó tagozaton jól használhatók.

Pénteken a https://www.goosechase.com/ telefonos alkalmazással egy felejthetetlen „versenyben” vettünk részt a már kialakított 3-4 fős csoportokban. Sokat nevettünk és nagyon jó hangulatot teremtett ez a „kincsvadászat”.

Hétfőn délután egy nagyon szimpatikus idegenvezetővel felkerestük a város nevezetességet, mesélt a város történelméről és ő kísért el másnap bennünket a Régészeti Múzeumba is. Csütörtök délután a közeli Tabarca szigetére utazunk el hajóval, ahol szervezett ebéd várt bennünket és volt lehetőségünk e csöppnyi szigetet felfedezni.

A csoportomban 13-an voltunk (német, román, lengyel, görög, magyar nemzetiségűek) WhatsApp-on kommunikáltunk egymással, ha bármelyikünkben felmerült egy kérdés mindig akadt valaki, aki segített.

Az angol nyelv használatában sokat kell még fejlődnöm, a mindennapi gyakorlás elengedhetetlen.

A kurzust vezető María Viciana és a segítője Lola Giner rendkívül felkészült volt, hatalmas gyakorlattal rendelkeznek e témában.

Az iskola vezetője – Ángel Gallardo López – naponta kétszer tartott ún. fogadó órát (reggel és kora délután is), hogy a felmerülő kérdésekkel/kérésekkel megkereshessük őt.

Jól éreztem magam az első Erasmus utamon, örülök, hogy a pályázat adta lehetőségekben részesülhettem! Köszönöm!