top of page

Barcelona - Hofer Ágnes

Kurzusaim:

1. hét: Életviteli tanácsok tanároknak / Life Coaching for Teachers: Happy Teachers for Better Students

2. hét: Videókészítés az osztályteremen / Photo & Video Making in our Classroom: Creating and Adapting Original Visual Resources




2022 június utolsó és július első hetében Barcelonában vettem részt egy kéthetes kurzuson az Europass Teacher Academy szervezésében. A kurzusnak két része volt, az elsőben életvezetési tippeket kaptunk, hogy tanárként hogyan kerüljük el a kiégést, hogyan töltődjünk fel, hogy ezáltal sikeresebben tudjunk tanárként funkcionálni. A kurzus második felében különböző applikációkkal ismerkedtünk meg a videókészítés területéről.


Az iskola Barcelona központjában volt, szerencsére hozzám nagyon közel, így mindennap egy 15 perces séta után már a tanfolyamon ültem. Az iskola szervezett egy délutáni városnézést számunkra a Gracia negyedben, amit pont a második oktatóm, Daniel vezetett. Emellett több turisztikai program közül választhattunk egyet, aminek az árát az iskola kifizette nekünk. Én Gaudi Casa Batllo épületét választottam, és nem bántam meg. Felejthetetlen élményt nyújtott a ház megtekintése.





Az első hét elején a regisztráció után el is kezdtük az ismerkedést az oktatóval és a csoport többi tagjával. Több országból érkeztek a résztvevők, (Hollandia, Franciaország, Görögország, Olaszország, Németország és Lengyelország) összesen 13-an voltunk a csoportban. Az oktatónk Marta Mandolini nagyon ügyesen vezette a csoportot, végig figyelt az egyéni igényekre és problémákra.


A csoport tagjai nagyon kedvesek és nyitottak voltak, az órák után is szerveztünk együtt programokat. Ami kicsit problémát jelentett, hogy az olasz és lengyel kollégák nyelvi tudása nem volt igazán megfelelő, így kevésbé tudtunk velük együtt dolgozni.


Az órák mindig valamilyen bemelegítő feladattal kezdődtek, melyeket később is tudok majd használni munkám során. A kurzus első felében olyan elméleti anyagokat vettünk, amelyek segítségével később hatékonyabban tudtuk feltárni azokat a problémákat, amelyek nehezítik a munkánkat, gátolják egyéni fejlődésünket. Ezután következtek az önismereti feladatok, amik sokat segítettek magam és az engem foglalkoztató problémák előhívásában és megismerésében.


Majd jöttek a különböző gyakorlatok (meditáció, Mindfullness program, assertive kommunikációs feladatok). Beszélgettünk arról, mi okoz számunkra stresszt, mit kezdjünk vele, hogyan lehet oldani. Sokszor dolgoztunk párokban/csoportokban, ahol egymást segítve kerestünk megoldást a felmerülő problémákra. Több a témához kapcsolódóan videókat is megnéztünk, melyek listáját a végén meg is kaptuk Martatól.


Az utolsó nap kimentünk a közeli egyetem csodás kertjébe, ahol együtt meditáltunk, majd egy nagyon érdekes feladatot kaptunk. A tanfolyam elején megfogalmazott problémánkat kellet képben megjeleníteni. Az iskolába visszatérve még mélyebben foglalkoztunk ezzel a problémával, feltérképeztük, milyen pozitív hatása lehet a megoldásának, milyen akadályokba ütközünk, milyen források állnak a rendelkezésünkre a megoldáshoz. Végül konkrét akciótervet kellett kidolgozni a probléma megoldására, és azt megosztani a többiekkel.


Nagyon sok mindent tanultam magamról ezen a hétben, néha nem volt könnyű a problémákkal szembesíteni magamat, de összességében nagyon hasznosnak találtam ezt az öt napot.




A második heti kurzus is hasonlóan kezdődött, az első nap a regisztrációval, bemutatkozásokkal telt el, illetve az oktató, Daniel sok érdekességet mesélt nekünk Barcelonáról, a spanyol szokásokról és fesztiválokról. A csoportban volt egy nagy lengyel szekció (4 fő) és egy magyar (5 fő). Emellett ciprusi, olasz és egy francia résztvevő is volt.


Ez a kurzus is az elméleti anyag megismerésével kezdődött, de már közben is sok használható applikációt ismerhettünk meg (párat már ismertem és használok is munkám során), és egy-két feladatot is meg kellett velük oldanunk. (edpuzzle.com, screencastify.com). Kipróbáltunk olyan applikációkat is, melyeket bemelegítő feladatoknál lehet alkalmazni (pl. Flip, Chatterpix).


A tanfolyam során megtanultuk mire kell odafigyelni egy videó felvételénél, hogyan tudjuk azt később editálni és feliratozni. Megismertünk olyan weboldalakat, ahonnan legálisan tudunk képeket (https://unsplash.com/ ), a videókhoz hanganyagot letölteni (https://www.bensound.com/ ). Több video editing applikációt is kipróbáltunk, bár ezekben sajnos az idő rövidsége miatt nem tudtunk igazán elmélyedni. ( https://inshot.com/, https://www.wevideo.com/ , https://clipchamp.com/en/ and https://www.canva.com/ )


Szerdán csoportokban dolgoztunk, én két magyar és egy francia résztvevővel voltam együtt, akikkel ki kellett találni egy rövid filmes projektötletet, majd a délután folyamán leforgatni azt, és csütörtök délelőtt a már megismert videóvágó eszközökkel kis filmet készíteni belőle. A délutáni program jó hangulatban telt, a gótikus negyedben forgattuk le a filmünket, csütörtökön pedig felosztottuk egymás közt a feladatokat. (Volt, aki a feliratokat készítette el, mások zenei aláfestést kerestek, volt aki a filmet vágta meg.) A kész kisfilmeket együtt megnéztük a nap végén.


Az utolsó nap még beszéltünk a digitalis citizenship fogalmáról, átismételtük milyen új ismeretekkel gazdagodtunk, majd megkaptuk az oklevelünket.



A tanfolyamok mellett volt időm bejárni Barcelonát, csodás épületeket látogattam meg, finom spanyol ételeket próbáltam ki.


A kurzusok által jobban megismerhettem magamat, feltöltődtem pozitív energiával, és sok hasznos applikációt ismertem meg, olyanokat, melyeket az angol óráimon biztosan tudok majd használni, és a kollégáimnak átadni. Emellett megismertem egy csodálatos várost, ahova az Erasmus+ ösztöndíj nélkül még valószínűleg sokáig nem juthattam volna el.




RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
bottom of page