top of page

Dublin - Steiner Csilla



2022. július 3-án este a Ryanair gépével érkeztem meg Dublinba. Vendéglátóm egy kedves nyugdíjas hölgy volt, aki a nála lakó két olasz diáklánynak és nekem igazi családias hangulatot teremtett az otthonában. A reggeli és az esti étkezések rendkívül jó alkalmat adtak a nyelvgyakorlásra. Ismét bebizonyosodott, hogy remek ötlet homestay-t választani a képzés idejére.


Hétfőn a nyelviskolában a korábban felmért nyelvi szintek alapján kerültünk be csoportokba. Az én csoportom 9 főből állt: brazil, mongol, török és magyar résztvevőkkel. Az órákat két tanár tartotta felváltva, a témakörök egymásra épültek. Az órák alatt interaktív táblát használtunk, valamint létrehoztak számunkra egy Google Classroom-ot, ahová az aznapi tananyag és házi feladat mindig felkerült. Minden nap külön gyakorlatok voltak a különböző nyelvi készségek (reading, listening, speaking, writing), valamint a nyelvtani ismeretek fejlesztésére, gyakorlására. Nagy hangsúlyt kapott az angol nyelven történő kommunikáció, amit segített az órák során használt sok kooperatív feladat. Az iskola még a tanfolyam megkezdése előtt elérhetőséget biztosított az eLearning felületéhez, amely remek alkalmat biztosított az angol nyelv gyakorlására több szinten és számtalan témakörben. Ezt a felületet a résztvevők a tanfolyam elvégzése után még 3 hónapig használhatják.


A hét során betegség miatt össze kellett vonni csoportokat, de a jól felkészült tanári erőnek köszönhetően ez nem okozott gondot a képzésben.


Az egy hetes képzés alatt két alkalommal beszédfejlesztő foglalkozáson vettem részt délután. Ezek a foglalkozások kevert nyelvi szintű résztvevőkkel folytak, ami ismét remek alkalmat adott a kommunikációs készségek fejlesztésére. A játékos, könnyed feladatoknak (pl. társasjáték, kvíz) köszönhetően remek hangulatban teltek a délutáni órák is.


A szabad délutánokat Dublin megismerésével töltöttem, amelyre néhány csoporttársam is elkísért. Részt vettem az iskola által szervezett néhány délutáni foglalkozáson is. Egyéni szervezésben ellátogattam a közeli Howth városába.


A Dublinban töltött 1 hét alatt igyekeztem minden lehetséges módon kihasználni a nyelvgyakorlási lehetőséget, így az angol nyelvben való jártasságomat sikerült felfrissítenem, fejlesztenem.

RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
bottom of page